מחיר בדיקת יהלומים

תוֹכֶן הָעִניָנִים

יהלומים הם נכס יוקרתי העובר לעתים קרובות במשפחה. אם ברשותכם יהלומים, יתכן כי יעניין אתכם לבחון את הערך הכספי שלהם, בשביל מכירה שלהם בעתיד או בשביל ביטוח עליהם. מחיר בדיקת יהלומים יכול להשתנות ממקום אחד לאחר וכדאי להכיר כיצד תוכלו למצוא את המחיר הטוב ביותר עבורכם.

 

כדאי לדעת כמה שווים היהלומים שלכם

למרות שכל היהלומים נחשבים לנכס בעל ערך כלכלי גבוה, ישנה שונות גדולה ביניהם במדד זה. שונות זו נובעת מהאיכות השונה של כל יהלום, הנבחנת לפי מספר מדדים. המדדים המרכזיים הם משקל היהלום, צבעו, מידת הניקיון שלו ומידת הליטוש שלו. בכדי לקבל הערכה מדויקת בנוגע לאיכות היהלומים שברשותכם ושווים, יש לפנות ליהלומן מקצועי או למעבדה גמולוגית שיבצעו עבורכם את ההערכה. 

 

כיצד למצוא מחיר טוב לבדיקת יהלומים? 

מחיר בדיקת יהלומים יכול להיות בעצמו הוצאה כלכלית משמעותית, בעקבות המקצועיות הרבה שהוא דורש והזמן שהוא עורך. למרות זאת, בעזרת כמה עצות שימושיות תוכלו למצוא מחיר שיהיה אידאלי עבורכם:

 

בדקו גם במעבדות גדולות וגם אצל מומחים עצמאיים

 הערכת שווים של יהלומים נעשית הן במעבדות גמולוגיות המעסיקות מספר יהלומנים מומחים והן בבתי עסק של יהלומנים עצמאיים מקצועיים. סביר מאוד כי מחיר בדיקת יהלומים יהיה שונה בין מעבדות גדולות לבין יהלומנים עצמאיים. תוכלו לברר את המחירים באתר האינטרנט של המעבדה או היהלומן העצמאי ואף ליצור עימם קשר טלפוני ולתאר את היהלומים שברצונכם לקבל עליהם הצעת מחיר עבור בדיקה.

 

התייעצו עם חברים קרובים

כיום, אנשים רבים מחזיקים ברשותם יהלומים, בין אם משובצים בתכשיטים או בחפצים אחרים ובין אם בפני עצמם. סביר כי רוב המחזיקים ביהלומים שילמו על בדיקת איכותם אצל בעל מקצוע. כדאי מאוד להתייעץ עם אדם קרוב עליו אתם סומכים ולבדוק איתו היכן ביצע את הבדיקה והאם היה מרוצה ממנה ומהמחיר שקיבל. מכיוון שיהלומנים מומחים מקפידים לשמור על אחידות התשלום שהם דורשים, מחיר בדיקת יהלומים שקיבל חברכם יוכל להעיד על המחיר שאתם צפויים לשלם אצל אותו מומחה. 

 

הביאו יותר מיהלום אחד לבדיקה

ברוב בתי העסק המבצעים בדיקות שווי של יהלומים, ככל שתביאו יותר יהלומים לבדיקה יהיה מחיר הבדיקה נמוך יותר עבור כל יהלום. בצעו סקירה של כל היהלומים שברשותכם, כדי שתוכלו לבצע בעסקה אחת בדיקה של כולם ולשלם על כך פחות.

 

אל תוותרו על בדיקת היהלומים שלכם

ישנם אנשים הנרתעים משליחת היהלומים שלהם לבדיקה. הדבר יכול לנבוע מחשש כי הם ייפגמו כתוצאה משינוע שלהם מהבית לבית העסק ובחזרה, או מחשש להוציא סכום כסף נוסף עליהם. חשוב מאוד לבצע הערכת שווי של כל יהלום שברשותכם, בכדי להימנע מעוגמת נפש במקרים מצערים כמו פריצה לביתכם או נפילה לתרמית בעת שתנסו למכור את היהלומים שלכם. יהלומים הם נכס יקר מאין כמוהו ולכן טיפול מתאים עבורם יהיה שווה את ההשקעה שלכם.