על מדדי הניקיון של טבעות יהלומים ומה הכי טוב להביא לאירוסין

תכשיט

תוֹכֶן הָעִניָנִים

בחירת טבעת אירוסן היא אחת הבחירות המרגשות ביותר אך היא אינה קלה כלל.

יש בה הרבה פרמטרים שהופכים את הבחירה למורכבת.

אחד מהם הוא מדד הניקיון של טבעות יהלומים, מדד שלא הרבה יודעים עליו.

אנחנו פה כדי לעשות לכם סדר במדד הניקיון של טבעות יהלומים ולעזור לכם לבחור טבעת אירוסין.

 

איך נוצר יהלום

בהרבה מן התכשיטים בעולם שזורים יהלומים. לכן לפני שמבינים מה המדד של הניקיון חשוב קודם להבין איך נוצר יהלום. יהלום הוא החומר החזק בעולם. הוא עשוי מפחמן אשר נמצא מיליוני שנים באדמה. האדמה מצד כדור הארץ מפעילה עליו לחץ רב ומן הצד השני החום היוצא מהליבה של כדור הארץ מקרין עליו חום רב. כך נוצר היהלום שכולנו מכירים ואוהבים.

 

מהו המדד של ניקיון יהלומים

רוב היהלומים אינם נקיים עד הסוף. כלומר, ניתן לראות עליהם חלקיקים קטנים שלא התגבשו עד לכדי קריסטל. כשבוחרים טבעות אירוסין לאישה חשוב להכיר את המדד לניקיון יהלומים.

יהלומים בדירוג FL  ובדירוג IF – אלו היהלומים היפים ביותר שקיימים. אין דרך להבחין בפגמים חיצוניים או פנימיים. אלו יהלומים מאד נדירים והמחיר שלהם מאד גבוה. המחיר יכול להגיע עד מאות אלפי דולרים

יהלומים בדירוג VVS1-VVS2 – אלו יהלומים שלא נוכל לראות את הפגמים שלהם עד שנגדיל את הראיה לפי 10 (וגם אז קשה מאד להבחין) גם הם נחשבים ליהלומים באיכות מצויינת.

יהלומים בדירוג VS1-VS2 – אלו יהלומים שיש בהם פגמים שלא ניתן לראות ללא הגדלה. יש לציין שהם יותר זולים בעשרות אחזוזים מהדרגות לעיל.

יהלומים בדירוג SI1-SI2 – אלו יהלומים שלעיתים נראה בהם פגם פנימי רק כשנגדיל אך לעיתים גם כשלא נגדיל.

יהלומים בדירוג I1=P1, I2=P2, I3=P3 – אלו היהלומים הנפוצים ביותר, ניתן לראות בהם את הפגם גם ללא הגדלה אך לעיתים הוא פנימי כך שלאנשים רבים אין זה משנה.

 

איזה יהלום מומלץ לטבעת נישואין

כפי שניתן לראות, ישנם מספר דרגות של ניקיון היהלום, והחיר מושפע בהתאם לדרגה. את מידת הניקיון של היהלום יש לבחור בהתאם לתקציב שיש לכם. אתם לא חייבים לבחור את היהלום היקר ביותר, וגם לא את הזול ביותר. בחרו יהלום שאתם חושבים שנראה טוב ושיש בו כמה שפחות פגמים שנראים לעין.

זכרו שניקיון היהלום הוא לא הדבר היחיד שקובע בעת קניית הטבעת – יש עוד הרבה בחירות  שיש לקבל. עליכם לבחור את סוג הזהב שממנו אתם רוצים שתהיה הטבעת, את גודל היהלום ועוד פרמטרים רבים.

 

מה הכי חשוב

הדבר החשוב ביותר בעת בחירת טבעת היא שמי שתענוד אותה תאהב אותה. כך שבסופו של יום, נסו לקלוע לטעם שלה ולשמח אותה.

יהלום סגול