מדוע הרבה נשים אוהבות תכשיטי כסף?

טבעות

תוֹכֶן הָעִניָנִים

ייצור ושימוש בתכשיטים לשם עיטור הגוף הוא מנהג עתיק יומין, והמשמעות שהוא נושא, בעבור שני המינים, נותרה זהה לאורך השנים.

ענידת תכשיט מסמלת יוקרה, כבוד, ויופי.

הסטטוס שתכשיטים מעניקים הוא גורלי יותר דווקא בעבור נשים ומרבית התעשייה סובבת סביבן.

אבל נשאלת השאלה, מדוע?

למרות שגם גברים רבים עונדים תכשיטים, דוגמת שרשראות וטבעות, משמעותם בעיני אישה היא מעבר לסטטוס שהם מעניקים. תכשיטים מעניקים לאישה ביטחון עצמי, תחושת חיזוק ועוצמה, ושמחה. לכל תכשיט שאישה עונדת משמעות שונה, חומרית כמו גם רוחנית. אם כן, מה ההבדל בין כל תכשיט ותכשיט, מה הופך אותו למיוחד, ודווקא בשביל האישה?

 

צבע

כאמור לתכשיטים שמור מקום מיוחד בליבה של כל אישה, אך מאפיין של כל תכשיט הוא חשוב. נשים, עוד טרם נדבר על סוג ספציפי של תכשיט, מעדיפות שהם יהיו בצבע כלשהו. בשוק קיימים גוונים שונים אך הקלאסיים הם כמובן הזהב והכסף.

זהב נוטה להיות ההעדפה בקרב נשים מבוגרות יותר. צבעו משדר יוקרה, בגרות, ויציבות. הכסף לעומת זאת, שצבעו קר יותר, מועדף יותר בקרב שכבת הגיל הצעירה היות והוא פחות כבד לעין אך עדיין נחשב לחומר יקר ערך.

 

טבעות

לאחר שדיברנו על הגוון נוכל לדבר על משמעותם של תכשיטים ספציפיים. לטבעות משמעות מיוחדת מאד בעולמה כל אישה. המשמעות הנפוצה ביותר היא כמובן זו שנושאת עמה טבעת האירוסין וטבעת הנישואים. שתי טבעות אלו מסמלות מעמד בחיים כמו גם קשר רוחני ופיזי לאהובה של האישה. כאן אלמנט הגוון, עליו כבר שוחחנו, משתלב היות ונוכל לראות שאמנם בעבר נשים רבות ענדו טבעות נישואים מזהב, כיום הנטייה היא לבחור טבעות כסף מיוחדות שמצד אחד אמנם מסמלות את מוסד הנישואים הוותיק, אך צבען הכסוף הוא צעיר ונעים לעין.

 

מתנות

המשמעות המיוחדת שאישה מעניקה לתכשיט, מקורה במקרים רבים, ניתנת מהאדם המעניק. בין אם התכשיט לטעמה או לא, עצם המתנה מאדם יקר הופכת את התכשיט ליפה יותר היות ומתלווה לכך רגש סנטימנטלי. שילוב אלמנט זה עם העדפת הנשים לצבע הכסף, ולטבעות, הופכת טבעות כסף לאישה למתנה האולטימטיבית שניתן להעניק. כמובן שניתן לבחור תמיד בשרשרת או צמיד, אך הטבעת לנצח תישאר מיוחדת אף יותר, גם אם רכשה אותה בשביל עצמה.

 

לסיכום

לתכשיטים משמעות גדולה בחיי האישה. היא עונדת אותם על מנת להרים את הביטחון העצמי, לשדר סטטוס כלשהו, דוגמת נישואין ואירוסים, ואפילו סתם כך לשם היופי. נשים צעירות נוטות להעדיף את הגוון הכסוף בכלל תכשיטיהן היות והוא משדר יוקרה אך גם נעים לעין לעומת הזהב הכבד יותר. כמו כן, דווקא הטבעת הכסופה היא הפופולרית ביותר בקרב נשים היות, ולצד הצבע, מתלווה לטבעת משמעות מיוחדת שנובעת מהסטטוס שהיא משדרת ומהאדם שהעניק לה את הטבעת.

 

אישה