מאלגנטיות פשוטה לפריטים עם אמירה: מדריך לבחירת הצמיד והתכשיטים המושלמים

צמיד ותכשיטים

תוֹכֶן הָעִניָנִים

בעבר נהגו לומר שצמידים עדינים מתאימים לנשים נמוכות קומה או בעלות גזרה דקה, ואילו צמידים מרשימים, גדולים ובולטים מתאימים לנשים גבוהות ורחבות יותר. היום נוטים לומר שצמידים בולטים שיש להם אמירה, מתאימים למי שחשה ביטחון כאשר היא עונדת אותם, שמרגישה נוח עם תשומת הלב, ושהמראה החד פעמי מאפיין אותה באמת.

 

על תכשיטים

לתכשיטים יש מגוון של תפקידים: תפקידים שימושיים כמו של סיכות מעוצבות לשיער, חפתים או שעוני יד וכן תפקידים סמליים כמו הבעת השתייכות לקבוצה מעמדית או חברתית, השתייכות דתית וכן הפגת מצב משפחתי, למשל בעזרת טבעת נישואין, שנפוצה בתרבויות רבות.

אבל התפקיד העיקרי של תכשיטים, בעולם המערבי ובמאה ה-21, הוא קישוט הגוף והבעת סגנון וטעם אישי. בנוסף, ישנה עלייה גדולה בדרישה לתכשיטים ייחודיים כמו יצירות אומנות חד פעמיות או כמו צמידים בהתאמה אישית – כאלה שחרוטים עליהם שם, הקדשה, תאריך או סמל בעל משמעות אישית.

צמיד ותכשיטים

אלגנטיות פשוטה

אלגנטיות היא כינוי גג למראה מסוגנן, מתוחכם, איכותי ומדויק. נהוג לייחס אלגנטיות לתכשיטים עדינים וקלאסיים, כמו שרשראות דקות, טבעות עדינות משובצות אבני חן, עגילים תלויים בעיצוב עדין וצמידים דקים עשויים מכסף או מזהב.

הבחירה בתכשיטים עדינים היא הצהרה, שהתכשיטים אינם כאן על מנת למשוך תשומת לב, הם כאן כדי להשלים את המראה כולו ולהדגיש את הנתונים הטבעיים של העונד אותם. בדרך כלל תכשיטים עדינים הם בעלי השקעה בפרטים הקטנים ובעיצוב המדויק, עשויים מחומרים איכותיים, משתלבים היטב במראה הכולל ומעידים על ביטחון עצמי שמאפשר להרגיש נוח בעור של עצמך.

 

איך עונדים תכשיטים מרשימים ובעלי אמירה?

אם החלטת שאת לא האדם המתאים להסתפק באלגנטיות פשוטה ועדינה, את ככל הנראה יודעת בדיוק על מה את מדברת. יש כאלה שהאופי שלהן לא מתאים לבחירה שמרנית וקלאסית ועל מנת להתאים את הצמיד או את התכשיטים האחרים לאופי הפנימי, אין ברירה אלא לבחור בפריטים יוצאי דופן בגודלם, בצבעם או בעיצובם – כאלה שאי אפשר לפספס כבר במבט ראשון, תכשיטים שמכונים פריטי אמירה. אם מדובר על צמיד מרהיב, לדוגמה, הסטייליסטים מציעים להתמקד בו ולהמעיט בפריטים אחרים שעלולים לגנוב ממנו את תשומת הלב הראויה.

צמיד ותכשיטים

התכשיט המושלם עבורך

ישנן נוסחאות אין סוף שיוכלו לתת לך כל תשובה אפשרית כמעט, לשאלה האם יתאים לך תכשיט אלגנטי ועדין או תכשיט אמירה: יש כאלה שיקשרו את העניין למבנה הגוף שלך, יש שיאמרו שהכול תלוי באירוע אליו את מתכוננת, יש מי שיאמר שהכול תלוי בטעם, בסגנון ובהעדפות האישיות. אבל ישנה נוסחה אחת שעובדת כמעט תמיד: ענדי את התכשיט ולפני שאת מציצה במראה, הציצי פנימה ובדקי האם נוח לך? האם את מרגישה כמו עצמך?

 

לסיכום

לתכשיטים בכלל, ולצמידים בפרט יש שימושים ותפקידים חברתיים רבים, אחד מהמרכזיים בעת המודרנית הוא הביטוי העצמי. עבור מי שמבקשת להעיד על ייחודה, יתאימו ביותר צמידים בולטים שיש להם SAY.

צמיד ותכשיטים