הטעויות שיש להימנע מהן כשמנקים תכשיטי כסף

צמיד

תוֹכֶן הָעִניָנִים

תכשיטי הכסף שלך קיבלו גוון מושחר? זהו תהליך פיזיקלי טבעי שאפשר למנוע אותו וכן לטפל בו לאחר מעשה. למען האמת מומחים בתחום טוענים שלא נדרשת לכך כל מומחיות מיוחדת וניתן לנקות תכשיטי כסף במסגרת הביתית באופן עצמאי. מה שכן, תכשיטי כסף הם תכשיטים עדינים וחובה לנהוג בהם זהירות. 

"אין חכם כבעל הניסיון" כך גורס הפתגם, יצאנו ללמוד מניסיונם של אחרים – וחזרנו עם רשימת טעויות מצערת שאת כבר לא תיפלי בהן.

 

5 "אל תעשה" בתכשיטי כסף

  1. אין להפעיל כוח או להשתמש בחומרי ניקוי אגרסיביים למטרת ניקוי תכשיטי הכסף

ייתכן ואת חדורת מרץ לראות את תכשיטייך חוזרים להבריק כבתחילה אולם חשוב לנקוט בפעולת ניקוי עדינה במיוחד בעזרת מטלית או מגבון לח. חומרי ניקוי חזקים מאוד אמנם ישמידו את הציפוי המושחר אבל על הדרך גם עלולים לפגום בתכשיט…

 

  1. אין לשלב בין חומרי ניקיון

שילוב של חומרי ניקוי עלול לייצר תגובה כימית המסוכנת לעור כף היד ועלולה אף לפגוע בתכשיט הכסף. על כן, אם השתמשת בתכשיר מסוים ואת מעוניינת לנסות תכשיר ניקוי אחר, חשוב לנקות היטב את התכשיט לפני הניסיון הנוסף כדי למנוע תגובה בלתי מבוקרת.

אחת השיטות המומלצות בניקוי תכשיטי כסף הינה הכנת תמיסה של חומץ ואבקת סודה לשתייה. בשימוש בשיטה זו יש לדבוק בהוראות המדויקות ולהיעזר בכפפות ניילון להגנה על כפות הידיים.

 

  1. הוראות השימוש אינן בגדר המלצה

החלטת להשתמש בחומר ייעודי לניקוי תכשיטי כסף? תכשירים אלו מומלצים לשימוש אולם כדי להפיק מהם את המירב ולא לפגום את התכשיט יש להתייחס ברצינות להוראות השימוש. אם את נוהגת להחליט על פי ראות עינייך ולהתעלם מההוראות, מוטב שלא תיאותי להשתמש בתכשיר כימי כזה או אחר…

 

  1. אין להשתמש במברשת שיניים המיועדת להלבנה

שיטה נוספת יעילה להברקת תכשיטי כסף הינה שימוש במברשת שיניים ומריחת משחת שיניים על התכשיט. לאחר המתנה של כ-10 דקות יש לצחצח את תכשיט הכסף. לאחר צחצוח עדין אך יסודי יש להסיר את החומר והלכלוך.

יש לשים לב שלא לצחצח את התכשיט עם משחת שיניים מלבינה העלולה לפגוע בחומר.

 

  1. אין לאחסן את תכשיטי הכסף במקום חם החשוף לשמש

התשובה לשאלה: "איך מנקים תכשיטי כסף?" מתחילה שלב קודם לכן, במניעת ההשחרה. ניתן למנוע השחרת התכשיט באמצעות אחסון נכון באזור קריר ומוצל. חשוב להימנע מיצירת מגע של קרמים שונים עם תכשיט הכסף או התזת בושם לכיוונו.

ניתן להתקלח באופן רגיל עם תכשיט כסף אולם אין להיכנס איתם לבריכה או לים.

 

ניקוי תכשיטי כסף

שמירה על תכשיטי כסף מבהיקים הינה תהליך מתמשך הכולל שמירה, טיפוח וניקוי מדי תקופה. ההמלצה הגורפת הינה לנקות במטלית ייעודית את התכשיט גם אם נראה נקי וזאת כדי לשמר אותו במראהו המקורי כך הוא ימשיך ללוות אותך מבריק כבשעת קנייתו…

שרשרת