מה ההבדל מבחינת הדת בין טבעת אירוסין לנישואים

תכשיט

תוֹכֶן הָעִניָנִים

אתם כבר תקופה ביחד, נהנים מחיי הזוגיות והחלטתם סוף סוף למסד את הקשר.

אם הגעתם לכאן, כנראה שאתם ניצבים בפני החלטה חשובה מאוד – בחירת טבעת אירוסין.

רגע לפני שתעשו טעות שלא מעט זוגות עשו לפניכם, כדאי שתקראו את המדריך שלנו שיציג בפניכם את ההבדל מבחינת הדת בכל הנוגע לטבעת אירוסין לזו של נישואים.

 

יצאנו לבדוק מה ההלכה אומרת

יצאנו להיפגש עם רב הקהילה של היישוב שבו אנחנו מתגוררים, כדי לבדוק אחת ולתמיד – מה ההלכה אומרת לגבי בחירת טבעת אירוסין ונישואים? לפני החתונה שלנו, גילינו שטבעות הנישואים לא היו בהתאם להלכה אבל בסופו של דבר, החלטנו להינשא איתן, כי לא הייתה ממש ברירה. בכל זאת, גילינו את העניין כ-5 דקות לפני החופה ואף אחד לא רוצה להתעסק עם כלה לחוצה שגם ככה הייתה לחוצה יתר על המידה.

 

בחירת טבעות לפי ההלכה

לפי ההלכה היהודית, חשוב לבחור טבעות נישואין פשוטות ביותר. כאלו שאין עליהן אבני חן משובצות וגם לא יהלום גדול. הסיבה לכך היא כדי להזכיר לכלה וגם לכל הנוכחים בטקס הנישואים את העובדות הבאות:

  1. חתונה היא טקס רוחני ולא חומרי
  2. העיקר בחתונה זו ההבטחה של בניין בית משותף בין בני הזוג

טבעות הנישואים הן אלו שהעיצוב שלהן יהיה פשוט מאוד והן מאופיינות בריקוע של מתכת אחת בלבד.

 

טבעת שווה פרוטה

סביר להניח ששמעתם לא פעם את הרב ששואל את הכלה האם היא יודעת שהטבעת שווה פרוטה. יש מי שיחשבו שמדובר בבדיחה חיננית, אבל אין זה המצב. השאלה מצד הרב נובעת מתוך רצון להביא למודעות את העובדה כי מדובר בטבעת פשוטה יחסית, כזו שערכה החומרי לא גבוה במיוחד.

 

האם יש הגבלות כלשהן על טבעות אירוסין?

בזמן שטבעת הנישואים מלאה במעטפת של הגבלות, טבעות האירוסין מאפשרות לבני הזוג בחירה מגוונת. כלומר, אין כלל הגבלה. כך שניתן לעצב אותן באמצעות אבני חן או עם שילוב של כמה מתכות שונות. הסוג המוכר

ביותר של טבעות האירוסין אלו הסוליטר שמתחלקות ל-2 סוגים עיקריים:

  1. טבעת שבמרכזה יהלום בודד

טבעת זו מכילה ברוב המקרים יהלום בולט מאוד והעיצוב שלה יכול להשתנות בהתאם לרצונה של הכלה

 

  1. טבעת עם חלוקה שווה של יהלומים

טבעת סוליטר מסוג זה היא כזו שיש עליה חלוקה שווה של יהלומים שמתפרסים לאורך הטבעת כולה. ברוב המקרים, הדגש מבחינת העיצוב ניתן בעיקר על היהלומים ופחות על העיצוב של המתכות והטבעת עצמה. שכן, היהלומים הם המרכז בטבעת.

 

לסיכום

יש הבדל משמעותי בין טבעות נישואים לטבעות אירוסין. טבעות הנישואים נחשבות לצנועות ופשוטות יותר, בזמן שטבעות האירוסין הן מעוצבות ומעוטרות יותר. כעת, אתם יודעים מה ההבדל בין השתיים, כך שאתם יכולים להתחיל בחיפושים. מאחלים לכם בחירה נכונה!

טבעת יהלום