ההבדלים בין תכשיטים מזהב לבן לזהב צהוב

טבעות

תוֹכֶן הָעִניָנִים

נשים רבות וגברים רבים אוהבים להתקשט במגוון תכשיטים כמו עגילים, שרשראות, צמידים וטבעות שמעניקים להם את המראה היוקרתי, המעוצב והיפה.

בוודאי שמעתם בעבר כל מיני דיבורים על "קו אחד", ועל איך אם תכשיט אחד צבוע בצבע מסויים, אז גם האחרים צריכים להיות באותו הצבע, אולם באופנה של שנת

2020 הכל אפשרי – כסף הולך עם זהב, זהב הולך עם זהב לבן ובשורה התחתונה – פשוט תתקשטו איך שמתאים לכם.

כך או כך, חשוב לדעת מה ההבדלים בין תכשיטים מזהב לבן לזהב צהוב כדי לבחור לא רק בהתאם לשילוב צבעים אלא גם בהתאם למה שמתאים לכם.

 

זהב לבן, זהב צהוב – מה זה כבר משנה?

אז קודם כל בואו נעשה סדר בדברים שנראים אולי כמובן מאליהם, אך חשוב להגיד אותם כדי שהדבר יהיה ברור לכולם. ראשית כל ההבדל העיקרי בין זהב לבן לזהב צהוב הוא, כמובן, הצבע. בעוד הזהב הצהוב הוא צבע הזהב הקלאסי שאנחנו מכירים, הזהב הלבן מזכיר צבע של כסף. הצבעים שלהם מתאימים לסוגי עור אחרים, כאשר בדרך כלל לצבע עור כהה יותר יתאימו תכשיטים מזהב צהוב ואילו צבע עור בהיר יותר יזמן בדרך כלל תכשיטים מזהב לבן.

 

ההבדלים בין תכשיטים מזהב לבן לזהב צהוב

ההבדלים בין תכשיטים מזהב לבן לזהב צהוב נוצר בעיקר מערבוב של סגסוגת הזהב עם מתכות נוספות. התערובות מניבות צבעים אחרים ואף יחזקו אותם, וכך נקבל תכשיטים מגוונים מחומרים שונים וצבעים שונים. לדוגמה, טבעת זהב צהוב מעורבב לרוב עם מעט כסף ועם נחושת, ביחסים שונים – על פי המיקום שבו היא מיוצרת.

זהב לבן, לעומת זאת, יעורבב עם מתכות לבנות. מתכון כמו ניקל, אבץ או פלדיון הן דוגמאות למתכות כאלו, שמחזקות את צבעו הלבן של הזהב ויוצרות סגסוגת לבנה יותר. חשוב לדעת שבגלל שבזהב לבן נמצא גם זהב צהוב, בדרך כלל תכשיטים מזהב לבן יצופו בחומר בשם רודיום, שבאה במטרה לחזק את הלבנת התכשיט וגם להעניק לו ברק. את הרודיום יש לחזק מדי כמה שנים היות ויש לו נטייה להתקלף.

 

14 קראט – מה זה אומר?

לתכשיטי זהב, מזהב לבן וזהב צהוב כאחד, קיים סימון על מנת להיות בטוחים שהתכשיט יוצר מחומרי זהב טהורים. הסימון 14K מסמן את טוהר הזהב, וקיימים כמובן סימונים של קראט במידה גבוהה יותר כמו 18K, 24K ועוד.

 

אז באיזה זהב כדאי לבחור?

ההבדלים בין תכשיטים מזהב לבן לזהב צהוב ברורים לנו, ולכן ברור גם שאין תשובה חד משמעית לגבי איזה סוג זהב כדאי לבחור. הבחירה תהיה תלויה על פי רוב במשיכה האישית לסוג התכשיטים, כאשר אנשים שמתחברים יותר לצבע הלבן יבחרו בתכשיטים מזהב לבן ואילו אנשים שמתחברים יותר לזהב הצהוב, יבחרו בתכשיטים מזהב צהוב.

תכשיטים