שלא נדע עוד צער – אילו פרחים בדרך כלל שוזרים בגלגל אבל?

גלגלי אבל הם זרי פרחים

תוֹכֶן הָעִניָנִים

גלגלי אבל הם דבר שקשה להתעסק בו, אבל לצערנו בחירת הגלגל היא חלק מחלוקת הכבוד לקבר. גלגלי אבל הם סוג מסוים של זר פרחים שנועד לאירועים עצובים כמו הלוויות ואזכרות. הנה כל מה שצריך לדעת על גלגלי אבל.

 

מהם גלגלי אבל?

גלגלי אבל הם סידור פרחים בצורת טבעת שנועד להנחה על קברים ומצבות. הזר נקרא גלגל אבל בשל צורתו העגולה והמטרה הייעודית שלו. מדובר בטבעת פרחים אשר שזורה בפרחים שונים ובמרכזה סרט עם כיתוב מסוים.

גלגלי האבל נועדו להשאר על מצבות ולכן הם שזורים בפרחים עמידים, בנוסף המבנה של הגלגל הוא יצוגי והולם לקברים. גלגלי האבל נפוצים בעיקר בימי זכרון למינהם ובמרכזם גורמים שונים כותבים ממי הזר – לדוגמא בטקס צבאי מהיחידות השונות או בבית העלמין ממועצות אזוריות שונות.

גלגלי אבל הם זרי פרחים

מהו מקור המנהג?

מקור המנהג של הנחת פרחים על הקבר של המנוח הוא דווקא מנהג זר שלא מגיע מהתרבות היהודית. בכל העולם נהוג לכבד את הקבורה בעזרת פרחים וגם בישראל המנהג אומץ. זרי האבל מהווים מחווה למנוח ומקשטים את מקום קבורתו. הזרים השונים או פרחים בודדים מונחים בכל רחבי העולם על מצבות כחלק מהטקס – בקבורה או באזכרה.

גלגלי האבל הם הצורה הנפוצה ביותר להניח פרחים על קברים בישראל והם מורכבים לרוב מפרחים שונים בהתאם לסיטואציה. הנחת הפרחים וטיפוח הקבר היא דרך מסויימת לחלוק כבוד למנוח ורבים מסתכלים על טיפוח סביבת הקבר כדרך לשמור על קשר או לבלות זמן בקרבת הקבר. המנהג יכול להתבטא בגידול עציצים על המצבה, הנחת נרות, הנחת פרחים ואפילו קישוט המצבה במזכרות וסמלים שקשורים למנוח. https://orensflowers.co.il

 

אילו פרחים שוזרים בגלגלי אבל?

הפרחים הנפוצים ביותר לגלגלי האבל הם החרציות, בשל העמידות היחסית שלהם לשאר הפרחים והצבעים השונים שהפרח מציע. בנוסף לחרציות לרוב נראה גרברות וחמניות בזרים גם בזכות העמידות שלהם לתנאי הסביבה וגם בזכות הזמן הרב שלוקח להם לנבול. חוץ מהפרחים ה״קלאסיים״ ניתן למצוא זרי אבל עם דם המכבים.

דם המכבים הוא הפרח הרשמי שנבחר להזכיר את חללי מלחמות ישראל והוא נפוץ בעיקר בסמלים של יום הזיכרון. משום שדם המכבים הוא פרח בר מוגן לרוב נמצא פרחי דם המכבים מיובשים על קברים של חללי צה״ל או נפגעי פעולות האיבה. פרח נוסף שנמצא ליד הקברים הוא הוורד הקלאסי – הוורד מסמל אהבה ולרוב אהובי המנוח יניחו ורדים על הקבר או בגלגל האבל עצמו.

 

לסיכום-

גלגלי אבל הם זרי פרחים שנועדו להנחה על קברים. גלגלי האבל הם חלק ממסורת גלובלית שבה נהוג להניח פרחים על מצבת המנוח. בגלגלים שזורים פרחים שונים עם משמעויות עמוקות או תכונות שמבטיחות את עמידות גלגל האבל. שלא תדעו עוד צער.

גלגלי אבל הם זרי פרחים