איך לנקות שרשרת כסף מבלי לפגוע בה?

שרשרת

תוֹכֶן הָעִניָנִים

תכשיטי כסף אהובים על – ידי נשים וגברים בכל העולם.

שרשרת כסף יכולה לשדרג לוק סתמי ולהפוך אותו לבלתי – נשכח.

אך עם היופי האסתטי מגיעות גם הדרישות, תכשיטי כסף דורשים טיפול ייחודי, ניקוי לא נכון עלול לפגום בתכשיט.

אז איך מנקים שרשרת מכסף מבלי לפגוע בה? כל השיטות במדריך הבא.

 

מדוע תכשיטי כסף משחירים?

למרות שכסף הוא חומר יוקרתי, הוא נוטה להשחיר כאשר הוא בא במגע עם חמצן, מדובר בתהליך בלתי – נמנע. כסף שבא במגע עם חמצן בשילוב של לחות גבוהה מתחיל בתהליך של חימצון. חלקיקים של גופרית שנמצאים באוויר נצמדים אל הכסף ומייצרים את אותה השכבה השחורה ממנה אנחנו מנסים להימנע. החדשות הטובות הן שניתן לנקות את השכבה הזאת, ולהחזיר את הברק והמראה הכסוף לתכשיט. לאחר ניקיון שכזה כל צמיד או שרשרת כסף ייראו כחדשים.

 

אז כיצד מנקים תכשיטי כסף?

כדי לנקות תכשיטי כסף, תוכלו להשתמש באחת או יותר מהשיטות הבאות:

ניקוי הכסף עם מטליות ייעודיות:

בחלק מחנויות התכשיטים תוכלו לרכוש מטליות שמיועדות לניקוי כסף, בעזרתן תוכלו לנקות ולהבריק בקלות את שרשראות הכסף שלכן.

 

ניקוי הכסף באמצעות משחת שיניים:

מסתבר שמשחת השיניים שנמצאת בחדר האמבטיה שלכם יעילה לא רק לניקוי השיניים, אלא גם לניקוי של כסף. חומרים שונים שנמצאים במשחות שיניים כמו סידן פחמתי, אלומיניום הידרוקסיד וצורן דו – חמצני, הם חומרים שמשייפים מהשיניים שכבות של לכלוך וחיידקים. באופן דומה, משחות השיניים יכולות לשייף את שכבת הגופרית מתכשיטי הכסף שלכם. באמצעות מברשת שיניים ומשחת שיניים הברישו שרשרת כסף או כל תכשיט אחר מכסף, ולבסוף שטפו את התכשיט במים.

 

ניקוי התכשיט באמצעות רדיד אלומיניום:

קחו קערה וצפו אותה מבפנים בשכבה של רדיד אלומיניום. הניחו את התכשיט בתוכה. על התכשיט ערבבו ליטר של מים חמים עם רבע כוס של אבקת אפייה או סודה לשתייה. השאירו את התכשיט בתוך התערובת למשך כמה דקות, לאחר מכן הוציאו את התכשיט וייבשו אותו היטב באמצעות מטלית מגבת. במידת הצורך, חזרו על התהליך שוב עד שהתכשיט יהיה נקי לחלוטין.

 

כיצד לשמור על תכשיטי הכסף ולמנוע השחרה?

השיטה הטובה ביותר לשמירה על תכשיטי כסף היא מניעה מראש. כדי לשמור על התכשיט ולמנוע השחרה הקפידו לשמור אותו בקופסה אטומה. את תכשיטי הכסף יש לשמור בנפרד מתכשיטי זהב. בנוסף, הקפידו להימנע ממגע של הכסף עם כלור, מי ים, חומרי ניקוי ובושם. דרך נוספת למנוע השחרה, היא לא לענוד תכשיטי כסף בזמן פעילות גופנית, משום שהזיעה והלחות מגבירות את אפקט החימצון ומאיצות את תהליך ההשחרה.

לסיכום, תכשיטי כסף נוטים להשחיר בשל תהליך חימצון. תוכלו למנוע את התהליך באמצעות שמירה על תכשיטי הכסף כך שלא יבואו במגע עם מי ים, כלור, לחות גבוהה וחומרים כימיים. במידה והתכשיטים כבר השחירו, תוכלו לנקות אותם באמצעות מטלית ייעודית, משחת שיניים או תערובת של מים חמים וסודה לשתייה.

 

יהלום כחול