איך להתאים שעון לחליפת נשף

תכשיט כסוף

תוֹכֶן הָעִניָנִים

הנשף הוא אירוע מרגש: הילדים כבר לא ילדים, מסיימים שתים-עשרה שנים, ובעצם זהו האירוע בו הם זוכים להתלבש חגיגי במיוחד לראשונה בחייהם

הבוגרים.

לאחר כיתות רגליים בין חנויות המוכרות חליפות לנשף ובחירת חליפה, אפשר להתפנות למחשבה על אביזרים נוספים.

הפעם נתמקד בשעון – התכשיט הכי שימושי שלנו שעבר גלגולים רבים מאז הימים בהם היה נענד בשרשרת ומאוחסן בכיס המקטורן.

ועדיין, כיום הוא תכשיט דומיננטי וכדאי להקדיש תשומת לב לבחירתו להשלמת המראה איתו תלכו לנשף.

שעון הוא התכשיט היחיד הנענד אצל רוב הגברים ולכן שורד עד היום למרות שרובנו בודקים את השעה בדרך כלל בטלפון. תעשיית השעונים משגשגת וכיום שעונים מגיעים במגוון צבעים, סגנונות וגדלים. בדרך כלל בעת לבישת חליפות לנשף נהוג לא לענוד שעון מאחר ואירועים הדורשים לבוש כזה הם "על זמניים" והמטרה לבוא ליהנות ללא לחץ של זמן, אבל ג'יימס בונד בעצמו עונד שעון כשהוא לובש חליפה ומי אנחנו שנתווכח…

אז למה חשוב לשים לב כשבוחרים שעון?

 

גודל

השעון משדר לסביבה מסר. הוא חפץ מנצנץ ברצף של בגדים ומושך תשומת לב ולכן אוהבי תשומת הלב לרוב יבחרו שעון גדול לעומת אנשים בעלי אופי סולידי ואפילו נחבא אל הכלים שיבחרו לרוב שעון קטן יותר או מנצנץ פחות. שעון גדול יותר ילך עם לבוש ספורטיבי, לעומת שעון קטן שנחשב כמתכתב יותר עם חליפות אלגנטיות. מעבר לגודל ישנם קריטריונים נוספים שיפורטו בהמשך.

 

סוגי שעונים

לפני שמתחילים כדאי לדעת ששעוני גברים מתחלקים לחמישה סוגים עיקריים: שעון “dress”- שעון אלגנטי, קצת יחסית (קוטר של פחות מ-4 ס"מ), בעל רצועת עור דקה וסימון עדין של השעות, לרוב בספרות רומיות. לעתים ידיע בלי סימון הספרות בכלל; שעוני צלילה- נועדו לקריאה מתחת למים ולכן בעלי ספרות בהירות, בזל מסתובב לתזמון, לוח גדול יחסית וצמיד פלדה; שעון מרוצים/ נהיגה- נועדו לנהגי מרוצים ולכן יהיו עם רצועות מחוררות ונושמות ולוח בעל ניגוד צבעים בולט; שעון טייסים- יגיע עם ספרות גדולות ובולטות ולרוב בעלי רצועת עור; שעוני "ד+שדה"- נוצרו לחיילים בשדה הקרב ולרוב יהיו בעלי מראה אגרסיבי יותר ורצועת קנבס או עור.

 

צבע/ סגנון

שעון חלק נחשב לאלגנטי יותר ומבין הצבעים שעון שחור עם חליפה שחורה נחשבים לשילוב האלגנטי ביותר. השעונים האלגנטיים ביותר, שעוני “dress”, נטולים אפילו תאריכון ובעלי לוח חלק לחלוטין. השעון הנבחר לנשף צריך להתכתב עם סגנון החליפה. אם החליפה ספורטיבית יתאים שעון "מקושקש": עם תאריכון, שנתון וכו' ואפילו עשוי להגיע עם רצועת עור. אם החליפה אלגנטית במיוחד מומלץ לבחור שעון חלק ככל הניתן, אפילו לוותר על השנתות והמספרים. בכל מקרה אסור לבחור שעון צבאי/ יומיומי, חבל שכל ההשקעה בחליפה תיהרס בגלל שעון שיהרוס את האלגנטיות.

 

תכשיטים נוספים

אם לובש החליפה עונד גם טבעות או צמידים לנשף, כדאי למדוד את השעון איתם על מנת למנוע ניראות עמוסה על היד או חוסר נוחות בעת ענידתם. כמובן שיש להתאים את צבע המתכת. לא מומלץ לענוד שעון כסוף, למשל, עם טבעת/ שרשרת זהובות. המחמירים יקפידו להתאים את צבע המתכת לצבע התכשיטים של הדייט המיועדת.

 

פריט יוקרתי